Pole Dance je spojením krásy, zdravia a relaxu

0
107

O zdravotných prínosoch rôznych foriem cvičenia vie snáď každý. Málokomu však napadne, že aj Pole Dance je veľmi obľúbenou možnosťou pohybu, dokonca s ohromnými zdravotnými prínosmi. Prospieva celému telu, mysli aj duši. Ako môže zlepšiť kvalitu vášho života?

ZVYŠUJE SEBAVEDOMIE

Hneď ako si osvojíte základy a spevníte trochu svaly, začnete budovať zručnosti a telo, ktoré zvládne viac nielen fyzicky, ale aj psychicky. Byť sebavedomou nie je iba stav mysle, ale aj správne držanie tela. Vaše skúsenosti na tyči sa premietnu do vášho celého života a začnete sa pohybovať so svižnosťou a pôvabom mačky.

ODBÚRAVA STRES

Jedným z najväčších prínosov Pole Dance je vplyv na psychické a emočné zdravie. Ak ste pod stresom, vyplavuje sa adrenalín, ktorý je spúšťačom nervozity, úzkosti, podráždenosti a depresie. Intenzívny Pole Dance tréning adrenalín odplaví a vaše telo začne produkovať endorfíny, hormóny šťastia. Budete sa cítiť pokojnejšia a šťastnejšia.

PÁLI KALÓRIE

Pri Pole Dance sa zapájajú svaly celého tela a ste v neustálom pohybe. Zabudnite na jednotvárne cviky, ktoré poznáte z fitka. Počas 30 minút spálite toľko kalórií ako pri aerobiku či kalanetike, čoho výsledkom po niekoľkých mesiacoch bude výrazný úbytok hmotnosti a výrazná zmena celej postavy. Zvládanie otočiek a ďalších prvkov posilňuje svaly celého tela.  V Pole Dance neexistuje nič také ako cviky na zvýšenie tepov, nie je to o silovom tréningu, pri tyči sa spotíte veľmi rýchlo, ani nebudete vedieť ako. Pole Dance je obzvlášť vhodný pre ženy so sedavým spôsobom života.

BUDUJE VYTRVALOSŤ

Ak sa do cvičenia nútite a nevidíte žiadne pokroky alebo nemáte možnosť uplatniť nadobudnuté zručnosti v reálnom živote, rýchlo stratíte motiváciu pokračovať v ňom. Pole Dance posilňuje telo, buduje vytrvalosť a cítite sa pri ňom sexy. S každým zlepšením sa zvyšuje vaša motivácia byť ešte usilovnejšou a je veľmi jednoduché učiť sa prvky aj doma – všetko, čo potrebujete je tyč a trocha priestoru.

Pole Dance je tak zábavný, že stratíte pojem o čase. Vaša vytrvalosť sa bude zlepšovať bez potreby trýznenia sa. Je dosť možné, že vás tak nadchne naučiť sa ďalší nový prvok, že si ani neuvedomíte, ako dá svalom zabrať. Až na ďalší deň vám dá telo najavo, že ste cvičili poctivo.

ZLEPŠUJE OHYBNOSŤ A FLEXIBILITU

Pohyblivosť a pružnosť kĺbov je veľmi dôležitá. Väčšia ohybnosť znamená menej stuhnutých svalov, menej bolesti chrbta i šije. Minimalizuje sa riziko vyvrtnutia a pohyby sú uvoľnenejšie. Silné kosti a zdravé spojivové tkanivá, spolu so zvýšenou pohyblivosťou kĺbov, výrazne znižuje riziko osteoporózy. Pritom však kĺby nepreťažujete ako pri behu či skákaní cez švihadlo, pretože Pole Dance je veľmi bezpečná forma cvičenia iba s vlastnou váhou. Napínanie rúk, nôh, rozštepy, ohyby chrbta pri jednotlivých Pole pózach a pohyboch sú vykonávané iba za pomoci vašich schopností, bez pákového efektu či asistencie inej osoby.

ROZVÍJA KOORDINÁCIU A ROVNOVÁHU

Pohybová uvedomelosť je schopnosť mozgu vyhodnocovať polohu tela vo vzťahu k okolitým predmetom. Komplexné tréningy, medzi ktoré patrí Pole Dance si vyžadujú skvelú pohybovú uvedomelosť, koordináciu i rovnováhu, vďaka čomu sa tieto schopnosti každým tréningom zlepšujú. Výsledkom je zníženie rizika zranení spôsobených nárazom do iných objektov. V kombinácii s rozvinutou rovnováhou sa výrazne zlepšuje schopnosť predchádzať bežným nehodám ako pošmyknutie či pád.

SKVALITŇUJE SPÁNOK

Odpočinok je pre zdravie rovnako dôležitý ako pohyb a kvalitná strava. Mnohí však majú problém so zaspávaním. Pravidelné tréningy v kombinácii so strečingom sú zárukou toho, že zaspíte takmer ihneď po zaľahnutí do postele.